Holy Spirit, Indian party and many more / Püha Vaim, indiaanlaste pidu ja palju muud

————ENGLISH BELOW—————-

*It’s been busy week and I’m sorry but I don’t have time to load up pictures right now because we start driving to Riga in 45 minutes. :/ *

*On olnud kiire nädal ja kahjuks pole mul aega hetkel pilte lisada, kuna lähme 45 minuti pärast Riga. :/ *

 

Tereee hommmmikuust kõik ilusad inimesed üle terve maakera!

Veel üks imeline nädal DTSis on möödas. Ma olen nii tänulik Jumalale, et mul on olnud võimalus siin olla. See on tõeline õnnistus. Ja aitäh kõigile teile, kes on mind palves hoidnud. Siin veedetud aeg on olnud imeline (miks eesti keeles pole häid sünonüüme sõnale imeline?), ma olen juba põnevil, mis järgmistel nädalatel saama hakkab. Jumal on juba niii palju muutnud ja teinud ja see on alles kolmas nädal. Parim on alles ees! Kuigi juba praegu on väga hea olnud, kas tõesti saab veel paremaks minna? Oeh.. lihtsalt imeline. Ma tahtsin selle välja öelda teile, et te teaksite. Ja ettehoitavalt: tänases postituses on palju sõnu “imeline” ja “võimas”.

Aga nüüd, kõik pisarad on valatud üheks suureks järveks ja ma saan alustada kirjutamist.
Sel nädalal oli meil eriline külaline Lõuna-Aafrikast – Stefaan Hugo. Ta on nagu füüsilisel kujul Püha Vaim. Ta lihtsalt elab seda nii palju välja. Ja kui tema on ruumis ja palvetab Püha Vaimu tulemist ruumi, siis on Püha Vaimu lausa näha klassiruumis. Ma ei mõtle sellega, et kui keegi teine palvetab, siis sa ei näe ega tunne Püha Vaimu kohalolu, ei, ei, ära võta seda niimoodi. Loomulikult Püha Vaim töötab paljude teiste kaudu, aga see nädal Stefaan Hugoga oli midagi uut minu jaoks. Kui tuba täitub peatamatu naeru, nutu, karjumise, kontrollimatu keha liigutamisega jne, siis minu jaoks on see väga uus. Ja kui aus olla, olin ma alguses veidi hirmul/segaduses ja kõik muud emotsioonid, sest Eestis inimesed on üsna kinnised ja vaiksed ja midagi sellist Eestis väga tihti ei kohta. Vähemalt mina polnud 9 aasta jooksul mitte üheski kirikus või üritusel Eestis kogenud seda. Aga see on okei. Kõike, mida inimesed ei mõista, nad kardavad ja panevad kohe sildid külge, et kuidagimoodi seletada juhtuvat, aga ära muretse, ma seletan seda veidi täna. Niiet kui sa ka kunagi koged Püha Vaimu füüsiliselt reageerides või näed kedagi reageerimas, siis sa poleks üllatunud ega hirmul (kui sa juba pole näinud või kogenud).

Aga mida me siis õppisime sel nädalal, küsid sa. Jah, sa arvasid õigesti – Püha Vaimust. Ja kuna sellest on saanud juba omamoodi traditsioon, siis ma mõtestan lahti mõned mõtted, et mõtestada lahti mõtted, mida Stefaan püüdis lahti mõtestada. Aga seekord koos küsimustega (aga mitte kõigil), et oleks lihtsam või et sul oleks lihtsam, kui oled sedasorti inimene, kes tahab teada, millest lõik räägib, et saaksid vajadusel selle lugemise vahele jätta, kui liiga igav teema tundub (loodan, et seda ei juhtu). Vot nii:

  1. Kui Jumal teab kõike, mis on tulemas, siis miks me peame palvetama, kui ta teab tulevikku? (ma püüan seletada seda võimalikult lihtsalt, kuigi see on suht nagu võimatu missioon mu jaoks, nagu sa oled ilmselt juba märganud) Paneme selle kirja nii nagu Stefaan seletas: Jumal on kirjutanud iga inimese jaoks justkui programmi igaks sekundiks, minutiks, tunniks, päevaks, koos mitme tuhande valikuga, mida meil on võimalik valida koos kõikvõimalike lahenduste ja tagajärgedega. Meie tänased valikud mõjutavad homset tulevikku. Sellepärast Jumal teabki kõikide valikute tulevikku. Aga milleks palve? Kui me palvetame, saame muuta olukordi ja küsida Jumalalt abi ja juhtnööre. Jumal teab, mis on parim valik meie jaoks, aga et need parimad valikud saaksid tõeks, on meil vaja kuulata Jumalat, et oskaksime valida parima tee. Aga miks Ta ei tee häid valikuid meie eest ilma, et oleksime palvetanud selle eest? Siin tuleb mängu vabadus valida. Jumal tahab, et teeksime parima valiku, aga Ta ei saa mitte midagi teha enne, kui me oleme andnud Talle voli selleks. Seega on oluline kuulata Ta häält, et teada, milline on parim valik.
  2. Miks halvad asjad juhtuvad ka siis, kui oleme kuulanud Jumala häält ja palvetanud nende olukordade eest enne, kui need juhtuvad? Jah, tulemus ei pruugi olla täiuslik meie silmis ja viisil, mida lootsime, aga kindlapeale on see palju parem lahendus, kui see oleks olnud ilma palvetamiseta. Vahel (või tihti tegelt) inimesed teevad valikuid, mis mõjutavad teisi inimesi dramaatiliselt ja neil valikutel on tagajärjed ja Jumal saab päästa, mida on veel võimalik päästa, aga see ei pruugi olla see, mida me lootsime. Las ma räägin ühe loo, mida Stefaan jagas. Stefaanil oli üks hea sõber, ütleme, et ta nimi on Joosep. Nad olid koos ühel üritusel ja Joosep ja ta 3 sõpra pidid minema õhtul tagasi kuskile kaugele, mis oli teises osariigis. Jumal ütles Stefaanile, et ta peaks palvetama oma sõbra pärast, sest Ta teadis, mis juhtuma hakkab ja ka Stefaan tundis, et midagi halba on tulemas. Seega ta palvetas ja maksis ka nende 4 sõbra hosteli eest, mis jäi poole teekonna peale, et nad saaksid puhata ja ehk see isegi hoiaks ära suure õnnetuse. Kui Joosep ja ta 3 sõpra pärast hostelis puhkamist taas teele asusid, lõpetasid nad autoõnnetuses. Õnnetus oli nii raske, et auto nägi välja nagu kokku surutud sidrun, see oli täielikult hävinud. Auto oli korduvalt üle katuse rullunud. Kahjuks Joosep suri saadud vigastustesse, aga 3 ülejäänud sõpra olid elus. Politseinikud ütlesid, et õnnetus oli nii hull, et kõik 4 inimest oleks pidanud surema (vaadates hävinud autot), aga 3-l neist olid vaid üksikud kriimud ja politseinikud olid täiesti hämmastuses. 2 neist on hetkel täiskohaga misjonärid erinevates kohtades ja kolmanda kohta Stefaan ei osanud jagada. Seega alguses võib tunduda, et Jumal ei vastanud palvele, aga ilma palveta Jumal poleks saanud midagi teha ja kõik 4 oleks hukkunud. Aga andes loa aidata neid inimesi, Jumal sai säästa 3 inimese elu ilma, et neil oleks ühtegi rasket vigastust.
  3. Kui Püha Vaim liigub ruumis, võib see teha erinevaid asju. Mõnikord on see nii tugev, et inimesed hakkavad käituma viisil, mis võib tunduda esmapilgul hirmutav ja mõned inimesed isegi ütlevad, et see ei saa olla Jumalast, aga kui lugeda Piiblit, siis seal on kõik samad tunnused kirjas. Osad naeravad, osad nutavad, värisevad, tõmblevad kontrollimatult, karjuvad vms, aga see tõesti on Jumalalt. Aga isegi, kui sa tunned väga tugevalt Püha Vaimu liikumist ja see mõjutab sind füüsilise reageeringuga (kõikidele ei mõju see nii füüsiliselt ja see on täiesti okei, mõned ei tunne midagi), ei tähenda see, et see muudab su elu täielikult. Juba järgmisel päeval võid astuda taas ämbrisse, kuigi olid tugevalt Püha Vaimu kogenud. Kui sa tahad teada rohkem, kus Piiblis on kõik need tunnused kirjas (nutmine, naermine, karjumine jne), siis anna mulle teada, ma võin kõiki kirjakohti jagada sinuga. Siin läheks postitus liiga pikaks.
  4. Keeltes palvetamise viise on 3:
    a) palvetamine keeles, mida sa ei ole kunagi õppinud, aga mis eksisteerib kuskil maailmas (Apostlite teod 2:6-8)
    b) Palvetamine n-ö kirikukeeltes. (keel, mis ei eksisteeri) + keelte tõlgitsemine: keegi räägib kirikukeeltes ja keegi teine (või sama isik) saab aru, mida ta palvetab ja palvetab, mida see inimene palvetab, aga omas keeles (see pole päris otsene tõlge.. Vabandust, ma ei oska seda väga hästi seletada. Küsige Stefaanilt. Või Püha Vaimult.) (1Korintlaste 12:10)
    c) Isiklik keeltes palvetamine – palvetamine keeles, mis pole siit maailmast ja mida keegi ei saa tõlgitseda. Ainult Jumal mõistab. Seega see pole mitte inimestele julgustusena vaid ainult Jumalale mõistmiseks.

Me õppisime niii palju asju ja ma väga tahaks kõike teiega jagada siin, aga ma olen niigi palju kirjutanud ja pole isegi jõudnud jagada oma kogemusi. Oh ei, ma tunnen, nagu oleksin mingi jama korraldanud, kuna olen liiga palju kirjutanud. Palun, kui kellelgi on mingeid soovitusi blogi osas, nagu et mis võiks olla parem, mida võiks olla vähem või rohkem või kui postitused on liiga pikad või lühikesed (võib olla et on, kellegi jaoks), siis palun anna mulle teada! Mulle võib kirjutada Facebooki või siia, siin peaks olema võimalus jääda anonüümseks, aga ma päris kindel pole. Igasugune tagasiside on teretulnud!
Ma lihtsalt pidin mainima, enne, kui mõni lugeja siit lahkub ja siis ma ei saagi kunagi teada ta mõtteid ja ettepanekuid. Aga tagasi nüüd Püha Vaimu teemasse.
Mõned lood, mida olen kogenud:

Enne, kui Stefaan meile Lätti külla tuli, küsis ta Jumalalt iga inimese kohta prohveteeringut (DTSis olevate inimeste kohta) (Prohveteering tähendab kellegi julgustamist, üles ehitamist või lohutamist. Sõna, pilt või muusika Jumalalt kellelegi.. Tahad teada rohkem? Kirjuta mulle! Hea põhjus vestluse alustamiseks.) Ja prohveteering, mis ta mulle andis, oli nii minu kohta. Alguses ta ütles mulle, millise pildi ta sai, kui minu pärast palvetas ja siis selgitas, mida see tähendab. Lisaks andis ta ka kirjakoha. Kui ma mõtlen sellele, siis see on justkui ebareaalne, kui sobilik see on minu elu kohta. Üks tüdruk küsis Stefaanilt isegi “Kuidas sa teadsid seda (mida Stefaan talle prohveteeris)?”. Seda on nii hästi näha, kuidas Jumal kasutab Stefaani nii palju ja kui palju ta usaldab Jumalat ja kui palju seetõttu Jumal saab rääkida Stefaani kaudu. See on lihtsalt imeline.

Enim kogesin ma sel nädalal palve suurt mõju. Mul on palju rohkem usaldust ja usku palvesse ja selle võimsusesse, kui enne. Muidugi ma olen varem ka näinud, kuidas palve muudab elusid, aga sel nädalal ma sain nii sügavalt tunda ja kogeda seda. Ma olen tundnud ülevoolavat Püha Vaimu suurust mitmel korral sel nädalal ja kuidas Püha Vaim on olnud ruumis, kui me oleme palvetanud. Lisaks, millest iganes me kellegagi räägime, me peaaegu alati palvetame lõpus selle olukorra eest. Ma pole suutnud mõndasid asju isegi teha enne, kui pole nende eest palvetanud.

Nüüd aga jagan 2 lugu seoses palve suurusega tänasest päevast. Niisiis. Nagu osad teist ilmselt teavad, on mul probleeme põlvedega. 5 aastat tagasi ma kukkusin ja sain ka külmakahjustuse; lisaks on mul imeväike luudehõrenemine ja ka ülekaalulisus. 2 aastat on arstid öelnud mulle, et ma kindlasti ei tohi joosta, kuna see mõjub mu põlvedele väga halvasti. 2 aastat tagasi aga hakkasin ma jooksmist armastama. Ei, mitte selle pärast, et arstid ütlesid, et ma ei tohi joosta, vaid enne, kui sain teada, et ei tohi joosta, kutsus mu üks sõber mind jooksma ja ma hakkasingi käima ja üsna tihti. Jooksmine on lihtsalt parim, eriti pikamaajooks. 3 päeva tagasi hakkasin Ingridiga koos jooksmas käima, me tegime päris aeglast jooksu. Päev enne palusin ma Germanal palvetada mu põlvede eest, et ma ikka saaksin joosta. Ja täna otsustasin ma minna pikemale jooksule üksinda. Loomulikult ma ka palvetasin enne jooksma hakkamist, et suudaksin eesmärgi täita. Niisiis, on tänane päev, kell on 8:17, ma alustan jooksmist. Mm.. päris hea on joosta, vabadus, ma jooksen. Emme, vaata, ma jooksen! Lahe! Umbes 5 min hiljem tunnen ma väikest valu vasakus põlves. Palvetan ja palun Püha Vaimu kohalolu. Seejärel jään mõneks sekundiks seisma ja panen käe põlvele ja palvetan veel. Hakkan uuesti jooksma ja valu on kadunud. Wow, aitäh, Jumal! Siis jooksen edasi veel umbes 10 min, jälle valu. Teen täpselt sama nagu esimesel korral. Ja jällegi, valu kadunud. Kolmas kord, sama. Ja siis, 5 km, mitte mingit valu. Võib-olla 2-3 korral oli 1 sekund kestev valu, aga see on ka kõik. See oli lihtsalt imeline. Enne jooksmise lugu oli meil eelneval hommikul Püha Vaimu pidu ja kui Stefaan ütles, et kellel on viimasel ajal tihtipeale halvad unenäod, paneksid oma käe pea peale, siis wow, selline tunne oli, nagu kogu mu keha täitus Püha Vaimuga. Hiljem ma kirjutan rohkem sellest peost. Vabandust, ma ikka ja jälle segan iseennast muude lugudega lugude sees, mis pole sellest loost pärit. Jamh.

Aga..

Teine lugu: täna me käisime vanadekodus (Jee, ma olin nii põnevil, et minna ja tutvuda armsate inimestega! Ja minuga liitusid 6 teist noort). Alguses me laulsime, siis olime ringis ja igaüks ütles oma nime, millisest linnast ta pärit on ja mis on ta lemmiktoit. Vastusteks olid näiteks kook, borš, küpsetatud kartulid, kalasupp, hapukapsasupp jne. Seejärel me lihtsalt jämmisime, jutustasime, palvetasime, tegime massaaži, tantsisime, laulsime ja tantsisime. Portugali, eesti, läti ja inglise keeles. Äärmiselt tore lõunapoolik oli. Imeline, imetabane. Ilus. Nii ilus. Meenutas mulle Diakooniahaiglat, kus ma töötan. Oh taevas.. kuidas ma igatsen neid vanakesi. Vabandust, ma jäin oma armsate vanakeste peale mõtlema. Aga tagasi nüüd Arlava vanakeste juurde. Nii imeline oli nendega rääkida ja aru saada vaid 1% kogu nende jutust või kas või tantsida nendega ja näha nende silmis puhast rõõmu. Kui me lõpetasime koosviibimise palvega, hoides kätest kinni, tundsin ma nii palju Püha Vaimu kohaolu selles ringis ja see oli imeline, nii palju rahu ja rõõmu. Ma olen nii tänulik, et me saime neid külastada. Kui saabusime, ütlesid nad, et 2-3 kuud pole keegi käinud neil esinemas vms. Osad neist nutsid, paljud tänasid ja olid lihtsalt rõõmsad, et olime nendega. Ja me olime rõõmsad, et saime nendega olla.

See nädal on olnud võimas. Mäletate, ma mainisid üht pidu? Jep, meil oli reedel Püha Vaimu pidu, kus paljud inimesed said puudutatud. Üks osa sellest oli, kui Stefaan õnnistas meid Püha Vaimu andidega Püha Vaimu kaudu. Kui kord oli keeltes kõnelemise käes ja inimesed mu ümber palvetasid, siis mu suu hakkas kontrollimatult värisema ja ma ei saanud seda peatada. Palvetasime Ingridiga koos keeltes ja naersime samal ajal. Püha Vaimu kohaolu oli nii võimsalt tuntav ja paljudel oli raske end kontrollida. Ma tahaks rääkida ka andmise ülistusest (See oli täiega võimas!), kus inimesed olid väga helded ja aitasid üksteist välja erinevatest olukordadest. Või siis tahaksin ma kirjutada, kuidas igat paika valitseb mingi vaimsus ja kuidas sellega käituda ja kuidas Febe kontrollib seda kõike jne jne. Ma tõesti tahaks veel nii paljust rääkida, aga mul lihtsalt pole aega, et kõike seda tõlkida. Seega, küsige minult personaalselt küsimusi, kui te tahate rohkem teada!

Lisaks, kui keegi tunneb, et soovib mind finantsiliselt toetada, siis kogu informatsioon on mu esimeses postituses (võib ka küsida mult otse). Õppimise periood on mul kaetud ja ühtlasi ka makstud, aga misjonireisi osas olen otsustanud usaldada täielikult Jumalat. Ja loomulikult kõik palved on oodatud, ka näiteks misjonireisi osas ja selle osas, et ma tunneks ära, kui Jumal mind kõnetab õige riigi osas. Meile on antud 3 riiki, kuhu on võimalik minna, aga me peame kuulama Jumalat, et teada, millist valida. Ja ma olen emotsionaalselt segatud, kuna ma tean, kuhu ma ise minna tahaksin, ma tahtsin sinna minna juba enne DTSi ja nüüd ma püüan kuulata Jumala häält, kuhu ta mind saata tahab. Mul mingid mõtted juba on tekkinud, aga pole veel kindel, seega võite mind palves hoida.

Järgmine nädal on Awakening Baltic üritus ja me jagame enne seda tasuta pileteid ja Evangeeliumi tänavatel, ka selle eest võib palvetada, et kõigil, kes jagavad, oleksid julged jagama. Palvetada võib ka ürituse eest üldiselt, nende inimeste eest, keda kohtame ja kes sinna tulevad ja et kui Jumal palub meil minna kellegi juurde midagi tegema, et siis me oleksime julged seda tegema. Ja et kogu üritus oleks valguseks ja Jumal saaks töötada antud ürituse kaudu.

Aitäh mu uut novelli lugemast! Ma väga hindan seda, et olete jõudnud lõppu. See on nagu trenni tegemine. Alguses teed natuke, siis natuke rohkem, siis veel rohkem ja lõpuks lähed lausa maratoni jooksma. (Niisiis, kui DTS lõppeb, peate lugema 30 lk pikkust postitust. Mul on juba ette kahju teist.)

Muideks! Eile ühel endisel YWAM’kal oli sünnipäev ja seega oli meil indiaani stiilis pidu. Oli lõke, bänd, hobused, telk, nooled, suled, toit jne. Päris lahe oli!

Aga
Ma pean minema

Armastusega
Silja


 

Gooood mooorning, all the beautiful people around the world!

Another wonderful week in DTS is over. I’m so so thankful for God to have this opportunity to be here. It is truly a blessing. And thank you all who keep me in your prayers. Time here has been amazing, I’m looking forward to the next weeks. God has already done soo many things during this 3 weeks and this is only the beginning! Uhh.. amazing. I just wanted to pour it out to you guys. Btw, in today’s post there is a lot of words like “wonderful” and “powerful”/”power”.

So, now all the tears have been fallen and I can start writing.
This week we had a special guest from South-Africa – Stefaan Hugo. He is like a physical Holy Spirit. He just lives it out so much. And when he is in the room and prays Holy Spirit to come to the room, you can see Holy Spirit in the classroom. It’s not like I’m telling you that when somebody else prays, then you can’t see or feel Holy Spirit’s presence, no, no, don’t take it that way. Of course Holy Spirit works through many people but this week with Stefaan was something new for me. When the room fills with unstoppable laughs, crying, screaming, shaking etc then for me it is something very new. And to be honest, in the beginning, I was actually a little bit scared/confused and all other emotions because in Estonia, people are quite closed and quiet and you can’t see it much. At least I hadn’t seen it in estonian churches past 9 years. But it’s okay. Everything that people don’t undestand, they are scared of it and put labels on it to explain it somehow but don’t worry I will explain it a little bit today as well. So that when you experience it, you wouldn’t be suprised (if you haven’t seen it before).

But what did we learn this week then, you are asking? Yes, you guessed it right – about Holy Spirit. And like it has been already kinda tradition here, I will point out some points to point out the points what Stefaan was trying to point out. But this time with questions (for some of them) so that it would be maybe easier or so it’s easier for you if you are the kind of person who first wants to know what are the following sentences about and if it seems boring, then you can easily skip it and go to the next one (I hope it doesn’t happen tho). Boom, voila:

  1. If God knows everything that is coming then why we even need to pray if He knows everything that will happen? ( I try to make it simple now, even though this is kinda like mission impossible for me, as you have probably notice already. ) Let’s put it like Stefaan did: God has written like a program with different options for each person for every day, every moment, thousands of options that we may choose and all the solutions for them and consequences. What we choose today, affects all the next actions. That’s how He knows. But why praying? When we pray, we change situations and we ask for God’s help and guidance. God knows what is best for us and so that the best would happen, we need to listen to God, what He wants us to pray about. But why He doesn’t do good without us praying about it first? There comes the free will to our game. God wants us to choose the best for ourselves but He can’t do anything before we have given Him free hands to do it. So it is important to listen His voice.
  2. Why bad things still happen even if we listened to God about something bad that was going to happen and we actually prayed about it but it still happened? Yes, the result may not be perfect through our eyes and in a way we hoped it to be but it definitely is so much better than it would have been without praying about it. You know, sometimes some people make choices that affect other people dramatically and it just has some consequences and God saves what is to save but it may not be the option what we thought about. Let me tell you a story Stefaan shared. Stefaan had a good friend, let’s call him Joseph. They were together at some event and Joseph and his 3 friends were suppose to go back in the evening to some place which was very far, in other state. God told Stefaan to pray about it because He knew that something bad was going to happen and Stefaan felt the same. So he prayed and payed for a hostel for those people in the middle of the trip so that they could rest and so that maybe then this bad thing wouldn’t happen as well. When Joseph and 3 friends started to continue their ride after resting in the hostel, they ended up in a car accident. It was so bad that car was looking like squeezed lemon, it was totally wrecked. Car had been rolling over the roof many times. Unfortunately Joseph died but 3 other friends were alive. Police officers said that they all should have died because it was very bad condition but those other 3 people had just few scratches and police couldn’t believe it. 2 of them are now full time missionaires in different places and about the third one Stefaan didn’t know. So it may look like God didn’t answer the prayer but without it God could not have done anything and all the 4 people would have died. But with the permission to do something, God could save 3 of them without any serious damages.
  3. When Holy Spirit is moving in the room, it could do different things. Sometimes it’s so strong that people start to act in the ways that may look terrifying and some people say it’s not from God but if you look from the Bible then everything is written there actually. People may laugh, cry, shake, scream or do some other things, but it truly is from God. But even if you feel the Holy Spirit moving and it may affect you (doesn’t affect everybody physically and it’s okay, some people don’t feel anything), it doesn’t mean that it totally changes your whole life. Some people keep making bad decisions already the next day after the day they strongly felt Holy Spirit. If you want to know where exactly are those shakings, creamings etc in the Bible, then let me know, I will share all the scriptions with you. In here it would be too long.
  4. Speaking in tongues has 3 forms:
    a) Speaking the language you have never learned and this language exists (Acts 2:6-8)
    b) Speaking church tongues (tongue that doesn’t exist in our world) + interpretation of tongues: someone speaks the church tongue and other person (or the same person) understands what this person is saying and says the meaning of it (it’s not exactly translation.. Sorry, I don’t know how to explain it. Ask Stefaan. Or Holy Spirit) (1Cor 12:10)
    c) Personal tounge – speaking in a tongue that is not from this world and what nobody can interpretate. Only God understands. So this is not for people as an encouragement but it’s for God.

There were sooo many things and I would love to put everything here but it is already so long and I haven’t even shared what I have experienced.. Oh no, I feel like I’m in trouble for writing too much. Please, if you have any suggestions about my blog, like what could be better, what could be less or more or if the posts are too long or too short (could be for someone) then please let me know! You can write me in Facebook or here, I think there is an option to stay anonymus, I’m not sure tho. All the feedback is welcome!
Sorry I had to mention it before I loose some readers who were already thinking about it. But let’s go back to the Holy Spirit topic.

Some things that I experienced are following:

Before Stefaan came here, he asked God for prophesies to everybody in DTS (Prophecy is to encourage, to build up or comfort somebody. Word, picture or music from God to somebody.. Want to know more? Write me! Good reason to start a conversation.) And the prophecy he gave me was so relatable to me. First he told me what picture God gave him about me and then he explained what it meant. And also he gave me a scription. If I think about it, it is unreal how much it is related to my life. One girl even asked Stefaan “How did you know that (what Stefaan told her)?”. You can literally see how God is using Stefaan a lot and how much he trusts God and how much God speaks through Stefaan. It is just amazing.

What I experienced this week the most, was the power of prayer. I have so much more trust and belief in prayer and how powerful it is. Of course I have seen before how prayer changes lives but in this week I have felt it so deeply and experienced it so deeply. I have felt overflowing power of Holy Spirit many times this week and how Holy Spirit has been in the room when we have prayed. Whenever we talk about something with someone, we always pray in the end about the situation. I couldn’t even do some things before I had prayed about them.

Now I will share 2 prayer power stories from this day. So as probably some of you know, I have problems with my knees. 5 years ago I fell and also got cold damage after it; also I have super small thing with my knees – knee bones are going thinner (i don’t know how it’s in english, sorry) and also, I’m overweight. For 2 years doctors have told me that I definitely should not run because it is very bad to my knees. But since 2 years ago, I started to love running, it’s just the best, especially long distance running. Today when I went to run, I prayed before doing so and 3 days ago when I went to run with Ingrid, I also prayed with Germana for it. So, today, imagine me going to run. It’s 8:17, I start to run. Mm, feels good, freedom, I’m running. Mom, look me, I’m running! Awsum! After 5 min I feel a little pain in my left knee. I pray and ask Holy Spirit to come. Then I stop for some seconds, put my hand to my knee and pray. I start running and there’s no pain. Wow, God, thank you so much! Then I run again like 10 min, again pain. So I do the same. Wow, pain is gone, amazing. Third time, the same. And then, for 5 km, no pain. Maybe just like 2-3 times 1 second lasting pain but that’s all. It was amazing. Before running story, when we had Holy Spirit party and Stefaan told us to put our hand to our head if you have bad dreams often, then wow, I felt like my whole body filled with Holy Spirit. Later I will write more about this party. Sorry, I keep interrupting myself with other things in the stories that are not from the story.

But..

Second story: today we went to the retirement home (Yaay, I was so excited to go and meet some lovely people! And I got 6 other people to come with me). We first sang, then we were doing a circle and everybody said their name, which city they are from and what is their favourite food. First answer was cake, then borš, baked potatoes, fish soup, sour cabbage soup etc. Then we were just jamming, talking, praying, doing massage, dancing, singing and dancing. In portugese, estonian, latvian, english. It was just great. Amazing, wonderful. Beautiful. So beautiful. Reminded me Diakooniahaigla where I work. Oh man.. I miss those folks. Sorry, I started to think about my folks. Got a little bit distracted. Back to Arlava folks. It was amazing to speak with them and understanding 1% of their talk or even just dancing with them and looking into their eyes and seeing pure joy. When we ended with a prayer, holding hands together, I felt so much how Holy Spirit in this circle and it was amazing, so much peace and joy. So thankful to go and visit them. When we arrived, they mentioned that last time when somebody visited them and had a concert, was like 2-3 months ago. Few of them cried, many thanked and were just happy to have us. And we were happy to have them.

This week has been powerful. Remember I mentioned about a party? Yeah, We had Holy Spirit party yesterday where many people were touched. One of the parts was when Stefaan was giving Holy Spirit gifts to us through Holy Spirit. When it was time for tongues and people prayed, my mouth started to shake and I could not stop. Also we were praying in tounges and laughing at the same time with Ingrid. It was just so powerful and we couldn’t control us very well. I could continue to talk about this and about worship of giving (it was amazing!) where people were being very generous and helping each other out. Or I could write how every place has a spirit and how to deal with it and how Febe is controlling it all etc etc. I really want to write about everything but sorry guys, I don’t have time to translate it all. So, ask me questions if you want to know more!

And when someone feels like supporting me with finances, all information is on the first post. Lecture phase is covered and payed but with outreach I put my trust fully on God. Also, all the prayers are welcome, especially about the outreach country. We got 3 countries where it’s possible to go but we have to listen to God to know which one to choose. And I’m emotionally distracted because I know where I want to go, I have wanted to go already before DTS started so now I’m struggling to know where God wants me to go. So please, pray for me.

Next week is Awakening Baltics and we will be sharing free tickets on the streets and sharing the Gospel, you can pray for that event as well and for all the people who are sharing the Gospel, to have courage and that we would listen to God’s voice when He wants us to go to somebody. And also to pray for all the people we meet. And for the event to be the light and that God would be working through this event.

Thank you for reading my new novel! I appreciate it that you made it until the end. It’s like a workout. First you do it a little, then more and then even more and more. Until you are ready to go to a marathon (so when DTS ends, you will have to read like 30 pages long post. I already feel sorry for you.)

By the way! Yesterday former YWAMer had a birthday and so we had indian-american style party. There was fire, band, horses, arrows, feathers, food etc. It was pretty cool!

But
I gotta go

Lots of love
Silja

2 kommentaari “Holy Spirit, Indian party and many more / Püha Vaim, indiaanlaste pidu ja palju muud

  1. Armas Silja!

    J2lle Loviisa siin. Minul kyll kahju pole, et ma Su pikki, sisukaid ja sydamest kirjutatud postitusi “lugema pean”. Ma loen neid r66muga ja soovin, et Sa ei muretseks selle p2rast, mida keegi Sust m6elda v6ib. Minu meelest Sa oled lahe, kirjutad p6nevalt ja mis peamine – Sa oled valmis jagama seda imelist teekonda Jumalaga. Mulle v2ga meeldib Su blogi ja kirjastiil.

    Ole j2tkuvalt 6nnistatud ja palun, et see t88, mida Jumal on alustanud, saaks Sus l6pule viidud!

    Loviisa

    Meeldib

Lisa kommentaar